Audi A5 / S5 / RS5
- Chrigi
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eben.... mal schnell 160T in die Hand nehmen.. klar wir können ja alle mal schnell 160 in die Hand nehmen. Was wir daran finden? Nun ja ich würde mal sagen dass ich hier etwas wesentlich geileres als der Brera habe, dass zudem gute 100 PS mehr auf die Walzen drückt. Das zu deutschen Qualitäts- und Service Konditionen. Der Preis ist auch nur unwesentlich höher.
Leider sind die meisten hier "nur" Allerweltsleute und somit müssen wir uns mit Allerweltsautos begnügen. Nur davon gibts ja gottseidank mittlerweile eine grosse Auswahlspalette.... wer die Qualt hat, hat die Wahl. Technik die Begeistert hatten sie alle schon lange. Jetzt haben sie auch das Design und den Sound. Bei Alfa fehlts zur Zeit an allem. Aber wollen wir hier nicht Äpfel mit Birnen vergleichen. Das ist eine Powermaschine und das was Alfa zur Zeit anbietet ist Schutt und Groll.
@firefox
genau.. ich auch in weiss. Mit AEZ A12 Stardust special-black Felgen
Leider sind die meisten hier "nur" Allerweltsleute und somit müssen wir uns mit Allerweltsautos begnügen. Nur davon gibts ja gottseidank mittlerweile eine grosse Auswahlspalette.... wer die Qualt hat, hat die Wahl. Technik die Begeistert hatten sie alle schon lange. Jetzt haben sie auch das Design und den Sound. Bei Alfa fehlts zur Zeit an allem. Aber wollen wir hier nicht Äpfel mit Birnen vergleichen. Das ist eine Powermaschine und das was Alfa zur Zeit anbietet ist Schutt und Groll.
@firefox
genau.. ich auch in weiss. Mit AEZ A12 Stardust special-black Felgen
keine GEWALT ist auch KEINE Lösung
...ich habe nie behauptet, dass ich einen Brera kaufen würde...
Dazu kommt, dass der A5 bzw. S5 eben auch mal 100 CHF kostet, ich denke, in dieser Preisklasse sollte keiner am Hungertuch nagen.
Als Gebrauchter in 2 Jahren sieht das ganze dann wohl etwas anders aus.....
...wobei ich trotzdem lieber einen Opel kaufen würde
Dazu kommt, dass der A5 bzw. S5 eben auch mal 100 CHF kostet, ich denke, in dieser Preisklasse sollte keiner am Hungertuch nagen.
Als Gebrauchter in 2 Jahren sieht das ganze dann wohl etwas anders aus.....
...wobei ich trotzdem lieber einen Opel kaufen würde
und mit Opel kann ich z.B. nix anfangen.
wieso müsst ihr eigentlich immer die vollste Vollausstattung nehmen? begreife ich nicht. Klar, ein wenig Luxus hat jeder gern, aber man sollte sich nicht blenden lassen.
Und ich staune wie schnell Audi was auf die Beine bzw. auf dem Markt bringt! Im Februar davon gehört und in Genf schon Weltprämiere! Anfrage unheimlich, Preis fängt glaub ich bei 49'000.- an für den 1,8 T mit 170 PS oder so. Also der WIRD verkauft, da hab ich keine Angst.
wieso müsst ihr eigentlich immer die vollste Vollausstattung nehmen? begreife ich nicht. Klar, ein wenig Luxus hat jeder gern, aber man sollte sich nicht blenden lassen.
Und ich staune wie schnell Audi was auf die Beine bzw. auf dem Markt bringt! Im Februar davon gehört und in Genf schon Weltprämiere! Anfrage unheimlich, Preis fängt glaub ich bei 49'000.- an für den 1,8 T mit 170 PS oder so. Also der WIRD verkauft, da hab ich keine Angst.
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Ich war letztes Weekend auf Mallorca.
Auf dem Weg vom Flughafen ins Hotel sehe ich Plötzlich einen S5, ein genauerer Blick um mich herum offenbarte das wahre Ausmass: ca. 30 S5 in Silber/Leder Rot, kämpfen sich durch den Stadtverkehr von Palma , alle mit Ingolstädter-Nummer.....war wohl die Händlerschulung vorm Verkaufsstart.
Wirklich ein schönes Auto, sehr schöne Linien, elegant und trotzdem sportlich.....wenn nur der Preis nicht wär....
Auf dem Weg vom Flughafen ins Hotel sehe ich Plötzlich einen S5, ein genauerer Blick um mich herum offenbarte das wahre Ausmass: ca. 30 S5 in Silber/Leder Rot, kämpfen sich durch den Stadtverkehr von Palma , alle mit Ingolstädter-Nummer.....war wohl die Händlerschulung vorm Verkaufsstart.
Wirklich ein schönes Auto, sehr schöne Linien, elegant und trotzdem sportlich.....wenn nur der Preis nicht wär....
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- Domi
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Audi schläft nicht und weiter gehts... der RS5!!!
Audi is busy prepping three new versions of its new A5 coupe – headlined by this blistering 450bhp RS5 that arrives early next year to take on its new BMW M3 and Mercedes C63 rivals. Like all R models, the topdog A5 has been fully developed by Quattro, Audi’s in-house go-fast engineering team.
As our impressions show, the RS5 will get the full Quattro treatment. The glorious high-revving 4.2-litre V8 that powers the RS4 gets plumbed into the RS5’s nose, complete with two small and highly responsive turbochargers that will take peak power up to the 450bhp. That’s not a great deal more than the S5’s 354bhp, but the RS5 searing pace will come from its phenomenal blower-enhanced torque – expect at least 500lb ft of twist action to plateau across the rev range.
So another low-flying German missile?
You betcha. With its quattro all-paw grip, the RS5 should scrabble to 60mph in four and a half seconds and hit an easy 155mph before the electronics call it a day. Like the S5, the hot RS5 will exploit the new A5 chassis layout, which has shifted the front axle 120mm further forward for a better 55:45 front-rear balance. But don't think that the RS5 will be a mere point-and-shoot speed weapon – Quattro waved it magic wand over the RS4, and the RS5 is expected to be just as pin-sharp to drive.
To this end, the RS5’s rear-biased quattro system will give the big coupe a more neutral handling balance. To keep the RS4 on the straight and narrow and keep a tight rein on body control, it will be fitted with carbon ceramic brakes lifted from the R8, 19inch alloys, as well as modified magnetic ride dampers borrowed from the TT. All this technology and pace will come at a price – expect the RS5 to wade in with a £53,000 price tag, in line with BMW’s £50,625 M3.
What about the other models you mentioned?
Well, after cabriolet versions of the A5 – from 2.7-litre TDI right through to the RS5, Audi will introduce the A5 Sportback in 2010. Audi’s development team, under chairman Rupert Stadler, claims to have created a truly unique coupe-cum-shooting brake layout, complete with a practical tailgate that’s neatly integrated into the flowing bodyline.
Sleeker and sportier than, for instance, the abandoned Roadjet project, the four-door Sportback is the joint creation of chief designer Walter de’Silva, head of advanced design Flavio Manzoni, and designers Wolfgang Egger and Stefan Sielaff. It is, according to our sources, one of the most striking Audi designs since the original TT.
And stuffed full of new technology, no doubt?
Of course. This is Audi remember. The Sportback will be the first Audi to feature QTV - quattro torque vectoring. By upgrading its quattro system with additional electromagnetic clutches, QTV will work in conjunction with braking sensors to monitor steering angle, yaw rates, road speed and torque levels. It will then apportion torque not only between front and rear axle but also between left and right wheels.
Operating both under load and during throttle lift-off – arguably when the car is at its most unstable – QTV results in a more neutral cornering stance by dialing out excess over or understeer, as well as even more effective levels of traction and agility. Other packaging highlights include a multi-functional luggage cover, which also serves as wind and sun shade and a power-operated tailgate.
What about engines?
There will be a choice of three turbo charged direct-injection petrol fourpots delivering 150, 177 and 211bhp. Move up a step and there’s a 265bhp 3.2litre V6, against direct injection. And the top petrol for the moment is a 354bhp version of the naturally aspirated V8 found in the S5. Expect an RS5 Sportback to follow.
Diesel fans will be cater for with a wide choice, starting off with the familiar 170bhp 2.0-litre TDI, followed by a new 204bhp 2.0litre unit. The current 190bhp 2.7litre V6 will be dropped, and the line-up topped off by the familiar 240bhp 3.0litre variant again. A clean Bluetec diesel is also on the development board, as is a mild petrol-electric hybrid. Audi reckons that with the full A5 Sportback line-up in place, annual sales will reach 35,000.
Audi is busy prepping three new versions of its new A5 coupe – headlined by this blistering 450bhp RS5 that arrives early next year to take on its new BMW M3 and Mercedes C63 rivals. Like all R models, the topdog A5 has been fully developed by Quattro, Audi’s in-house go-fast engineering team.
As our impressions show, the RS5 will get the full Quattro treatment. The glorious high-revving 4.2-litre V8 that powers the RS4 gets plumbed into the RS5’s nose, complete with two small and highly responsive turbochargers that will take peak power up to the 450bhp. That’s not a great deal more than the S5’s 354bhp, but the RS5 searing pace will come from its phenomenal blower-enhanced torque – expect at least 500lb ft of twist action to plateau across the rev range.
So another low-flying German missile?
You betcha. With its quattro all-paw grip, the RS5 should scrabble to 60mph in four and a half seconds and hit an easy 155mph before the electronics call it a day. Like the S5, the hot RS5 will exploit the new A5 chassis layout, which has shifted the front axle 120mm further forward for a better 55:45 front-rear balance. But don't think that the RS5 will be a mere point-and-shoot speed weapon – Quattro waved it magic wand over the RS4, and the RS5 is expected to be just as pin-sharp to drive.
To this end, the RS5’s rear-biased quattro system will give the big coupe a more neutral handling balance. To keep the RS4 on the straight and narrow and keep a tight rein on body control, it will be fitted with carbon ceramic brakes lifted from the R8, 19inch alloys, as well as modified magnetic ride dampers borrowed from the TT. All this technology and pace will come at a price – expect the RS5 to wade in with a £53,000 price tag, in line with BMW’s £50,625 M3.
What about the other models you mentioned?
Well, after cabriolet versions of the A5 – from 2.7-litre TDI right through to the RS5, Audi will introduce the A5 Sportback in 2010. Audi’s development team, under chairman Rupert Stadler, claims to have created a truly unique coupe-cum-shooting brake layout, complete with a practical tailgate that’s neatly integrated into the flowing bodyline.
Sleeker and sportier than, for instance, the abandoned Roadjet project, the four-door Sportback is the joint creation of chief designer Walter de’Silva, head of advanced design Flavio Manzoni, and designers Wolfgang Egger and Stefan Sielaff. It is, according to our sources, one of the most striking Audi designs since the original TT.
And stuffed full of new technology, no doubt?
Of course. This is Audi remember. The Sportback will be the first Audi to feature QTV - quattro torque vectoring. By upgrading its quattro system with additional electromagnetic clutches, QTV will work in conjunction with braking sensors to monitor steering angle, yaw rates, road speed and torque levels. It will then apportion torque not only between front and rear axle but also between left and right wheels.
Operating both under load and during throttle lift-off – arguably when the car is at its most unstable – QTV results in a more neutral cornering stance by dialing out excess over or understeer, as well as even more effective levels of traction and agility. Other packaging highlights include a multi-functional luggage cover, which also serves as wind and sun shade and a power-operated tailgate.
What about engines?
There will be a choice of three turbo charged direct-injection petrol fourpots delivering 150, 177 and 211bhp. Move up a step and there’s a 265bhp 3.2litre V6, against direct injection. And the top petrol for the moment is a 354bhp version of the naturally aspirated V8 found in the S5. Expect an RS5 Sportback to follow.
Diesel fans will be cater for with a wide choice, starting off with the familiar 170bhp 2.0-litre TDI, followed by a new 204bhp 2.0litre unit. The current 190bhp 2.7litre V6 will be dropped, and the line-up topped off by the familiar 240bhp 3.0litre variant again. A clean Bluetec diesel is also on the development board, as is a mild petrol-electric hybrid. Audi reckons that with the full A5 Sportback line-up in place, annual sales will reach 35,000.
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hey g*runner, die haben in Mallorca die Piste Gemietet besser gesagt audi. Der Mann, welcher im Flugzeug neben mir sass sagte es mir, er war anscheinend dort. Dann konnten die Leute diese Autos auf der Piste probefahren gehen. Voll geil, hätte ich es gewusst, währe ich auch gegangen. Porsche hätte es auch mal organisiert, anscheinend.
Lg Daniele
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Bua, den find ich echt rattig! Geiles Teil mann !!
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Alfa Romeo GTV6................Dodge Challenger 6.1 SRT8
Alfa Romeo 75 2.0 TS...........Alfa Romeo Stelvio QV
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Dafür Qualität und Leistung...
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......und masslose Preise
hast du vergessen, für das Geld eines RS4 gibt es auch einen Masi oder
anderes nettes welches dann noch über Stil verfügt und das der S/RS wohl
da deutlich drüber sein wird, ist wohl nicht von der Hand zu weisen...
Ein geladener 305 PS BMW 335 knackt ja full optional auch schon fast die
100K Grenze....
hast du vergessen, für das Geld eines RS4 gibt es auch einen Masi oder
anderes nettes welches dann noch über Stil verfügt und das der S/RS wohl
da deutlich drüber sein wird, ist wohl nicht von der Hand zu weisen...
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Audi ist wach, ja grazieDomi hat geschrieben:Audi schläft nicht und weiter gehts... der RS5!!!
die planzen ja auch überall die gleiche Technick rein..
einmal ein RS ist es nicht mehr so schwer den Rest der Pallette mit
RS zu bestücken
denke dieser Boom kann langfristig schon wieder schwammen .. ?!
IL FUTURO HA UN PASSATO LEGGENDARIO
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